top of page


Hvorfor er det så morsomt å jobbe med kommunikasjon?
Alle former for kommunikasjonsarbeid – fra merkevare-PR og internkommunikasjon til selskapskommunikasjon og public affairs – handler i bunn og grunn om noe av det dypeste i oss mennesker.

Ole Winther
27. aug.


Elefanten i rommet
For et år siden kommenterte jeg i Kampanje at et logisk tidspunkt for den første uttalelsen ville være når etterforskningen resulterer i en påtaleavgjørelse. Det har den gjort nå. Og situasjonen er kommet inn i en ny fase PR-messig.

Ole Winther
17. aug.


Det summer godt rundt Pollen i år også
Alltid bra når Ole og Isak er ute på jobb, møter dyktige kunder og samtidig får slått av en prat med noen av de flinke folka og...

Salo Kommunikasjon
13. aug.


Denne saken blir perfekt for Arendalsuka!
Jobber du med å skape oppmerksomhet for et tema, en kommende lansering, innovasjon eller merkevarenyhet? Da er det ofte klokt å se om du kan knytte «nyheten» til hva som rører seg i samfunnet ellers.

Salo Kommunikasjon
6. juli


Med god grunn
Det er prinsipielt viktig at grenser ikke flyttes eller utydeliggjøres, uavhengig av popularitet og hvem opinionen måtte fatte størst sympati for. Og fint at Norsk Redaktørforening er tydelige i sin støtte til mediene og journalistene.

Ole Winther
24. juni


Fra TV2: Voldstiltalte Gjert Ingebrigtsen (59) mener at pressen ikke tar menneskelige hensyn i sitt jag etter overskrifter og sidevisninger ...
... og det har han nok noe rett i. Det handler om grunnleggende prinsipper for mediedekning, ikke hva man måtte mene om noen av partene i...

Salo Kommunikasjon
3. apr.


Kanskje var det sånn hun så ut ...
… da hun skjønte at hun hadde gitt navn til en viss type mislykket mediestrategi. Den opprørte kvinnen er sangeren Barbra Streisand. Og...

Salo Kommunikasjon
3. apr.


Gi deg selv, og historiefortellingen din en dytt.
I planleggingsfasen. Med en pressemelding. Du har noe du vil kommunisere proaktivt. Det kan være en kampanje, en lansering, ny strategi,...

Salo Kommunikasjon
13. feb.


Ikke glem rekkefølgen
De fleste markedskampanjer planlegges nøye. Dog er det ikke alltid gjennomtenkt hvordan kampanjeelementene «times» i forhold til ...

Salo Kommunikasjon
7. feb.


Redaksjonelle medier – er svulstige støtteerklæringer løsningen?
Nylig kom nyheten om at Schibsted Media – som eier blant annet VG og Aftenposten i Norge, og Aftonbladet og Svenska Dagbladet i Sverige –...

Salo Kommunikasjon
3. feb.


Kommunikasjonsdirektøren i konsernledelsen
En kommunikasjonsdirektør i konsernledelsen – tett på toppleder – legger til rette for at selskapet raskere reagerer på omdømmeutfordringer.

Salo Kommunikasjon
31. okt. 2024


Går norske medier i AI-fella?
Gjør norske medier sitt redaksjonelle produkt mer eller mindre attraktivt og troverdig ved å bruke AI slik de nå gjør?

Salo Kommunikasjon
28. okt. 2024


Weng bør slippe å være «very demure»
Langrenn er Norges nasjonalidrett. Interessen er fremdeles stor hos både medier og publikum. Og snart er det VM i Trondheim. Lersveen har...

Salo Kommunikasjon
3. okt. 2024


Finn ditt budskap – og dine tiltak
Driver du en liten bedrift? Gründer en merkevare? Og vil gjøre mer for å posisjonere deg, men synes det er vanskelig å sortere tankene?

Salo Kommunikasjon
14. sep. 2024


Flere kvinner enn menn. AI. Mikrobrikker og slankemedisiner.
PRWeek sin årlige liste, The Power List, peker ut de 50 mest innflytelsesrike personene i PR-bransjen (i USA, vel å merke).

Salo Kommunikasjon
18. aug. 2024


Hvordan forstår du dette skiltet?
SALO Kommunikasjon jobber mye med tekst. Jo mindre plass eller tid man har til å si noe, jo mer gjennomtenkt må det være.

Salo Kommunikasjon
15. aug. 2024


Det rører seg rundt Pollen
Fint med litt påfyll i løpet av Arendalsuka – både utendørs og innendørs – blant annet ...

Salo Kommunikasjon
14. aug. 2024


Bildets makt
Helgens hendelse ble en påminnelse om kraften i det visuelle, og den velkjente frasen "et bilde sier mer enn tusen ord".

Salo Kommunikasjon
14. juli 2024


Verktøyene endrer seg – menneskene er de samme
Skreller man bort buzzord og teknologi, har man alltid brukt samme metoder for å påvirke publikum – enten vi snakker 180 AD, 1932 eller 2024

Salo Kommunikasjon
2. juli 2024


Influerer influenseren?
Hvor nøye tenker du over hvem som setter fjes på kampanjen? «Nøye», vil du nok si. Noen ganger kan det være klokt å spørre seg: «Nøye nok?»

Salo Kommunikasjon
16. juni 2024
bottom of page
