top of page


Fra TV2: Voldstiltalte Gjert Ingebrigtsen (59) mener at pressen ikke tar menneskelige hensyn i sitt jag etter overskrifter og sidevisninger ...
... og det har han nok noe rett i. Det handler om grunnleggende prinsipper for mediedekning, ikke hva man måtte mene om noen av partene i...

Salo Kommunikasjon
3. apr.


Kanskje var det sånn hun så ut ...
… da hun skjønte at hun hadde gitt navn til en viss type mislykket mediestrategi. Den opprørte kvinnen er sangeren Barbra Streisand. Og...

Salo Kommunikasjon
3. apr.


Gi deg selv, og historiefortellingen din en dytt.
I planleggingsfasen. Med en pressemelding. Du har noe du vil kommunisere proaktivt. Det kan være en kampanje, en lansering, ny strategi,...

Salo Kommunikasjon
13. feb.


Ikke glem rekkefølgen
De fleste markedskampanjer planlegges nøye. Dog er det ikke alltid gjennomtenkt hvordan kampanjeelementene «times» i forhold til ...

Salo Kommunikasjon
7. feb.


Redaksjonelle medier – er svulstige støtteerklæringer løsningen?
Nylig kom nyheten om at Schibsted Media – som eier blant annet VG og Aftenposten i Norge, og Aftonbladet og Svenska Dagbladet i Sverige –...

Salo Kommunikasjon
3. feb.


Kommunikasjonsdirektøren i konsernledelsen
En kommunikasjonsdirektør i konsernledelsen – tett på toppleder – legger til rette for at selskapet raskere reagerer på omdømmeutfordringer.

Salo Kommunikasjon
31. okt. 2024


Går norske medier i AI-fella?
Gjør norske medier sitt redaksjonelle produkt mer eller mindre attraktivt og troverdig ved å bruke AI slik de nå gjør?

Salo Kommunikasjon
28. okt. 2024


Weng bør slippe å være «very demure»
Langrenn er Norges nasjonalidrett. Interessen er fremdeles stor hos både medier og publikum. Og snart er det VM i Trondheim. Lersveen har...

Salo Kommunikasjon
4. okt. 2024


Finn ditt budskap – og dine tiltak
Driver du en liten bedrift? Gründer en merkevare? Og vil gjøre mer for å posisjonere deg, men synes det er vanskelig å sortere tankene?

Salo Kommunikasjon
15. sep. 2024


Flere kvinner enn menn. AI. Mikrobrikker og slankemedisiner.
PRWeek sin årlige liste, The Power List, peker ut de 50 mest innflytelsesrike personene i PR-bransjen (i USA, vel å merke).

Salo Kommunikasjon
19. aug. 2024


Hvordan forstår du dette skiltet?
SALO Kommunikasjon jobber mye med tekst. Jo mindre plass eller tid man har til å si noe, jo mer gjennomtenkt må det være.

Salo Kommunikasjon
16. aug. 2024


Det rører seg rundt Pollen
Fint med litt påfyll i løpet av Arendalsuka – både utendørs og innendørs – blant annet ...

Salo Kommunikasjon
15. aug. 2024


Bildets makt
Helgens hendelse ble en påminnelse om kraften i det visuelle, og den velkjente frasen "et bilde sier mer enn tusen ord".

Salo Kommunikasjon
15. juli 2024


Verktøyene endrer seg – menneskene er de samme
Skreller man bort buzzord og teknologi, har man alltid brukt samme metoder for å påvirke publikum – enten vi snakker 180 AD, 1932 eller 2024

Salo Kommunikasjon
3. juli 2024


Influerer influenseren?
Hvor nøye tenker du over hvem som setter fjes på kampanjen? «Nøye», vil du nok si. Noen ganger kan det være klokt å spørre seg: «Nøye nok?»

Salo Kommunikasjon
17. juni 2024


Bruk skriveren
Et lite tips en tirsdag ettermiddag: Bruk skriveren. Sitter du og jobber med en tekst, men så sitter den ikke helt? Her kommer et lite...

Salo Kommunikasjon
13. juni 2024


Ikke spar det til Arendalsuka
Det er sommer, det er sol, og – det er tid for å se på PR-muligheter i sommerukene som ofte preges av et roligere tempo, feriefravær og ...

Salo Kommunikasjon
11. juni 2024


Vi knytter til oss Isak Ramsvik som innholdsprodusent
I SALO Kommunikasjon er vi glade for å knytte til oss Isak Ramsvik som ressurs på innholdsproduksjon og markedsrådgivning. Isak er...

Salo Kommunikasjon
3. juni 2024


"King of Entertainment" – strømme- og TV-leverandøren Allente velger SALO
Allente sier "smått er godt" og har valgt Salo Kommunikasjon som nytt PR-byrå i Norge fra høsten 2023.

Salo Kommunikasjon
15. sep. 2023
bottom of page