Hvorfor er det så morsomt å jobbe med kommunikasjon?
- Ole Winther

- 27. aug.
- 1 min lesing

Med PR?
Jeg vet ikke.
Tror det har å gjøre med at alle former for kommunikasjonsarbeid – fra merkevare-PR og internkommunikasjon til selskapskommunikasjon og public affairs – i bunn og grunn handler om noe av det dypeste i oss mennesker.
Hvordan vi forholder oss til hverandre. Hvordan vi opplever hverandre.
Og i jobbsammenheng: hvordan vi forholder oss til, og opplever, selskapene og merkevarene som er en del av hverdagen vår.
Å få være med disse aktørene i møtet med deres interessenter (stakeholders, om du absolutt må) – som jo i bunn og grunn er mennesker – vil alltid være interessant.
Å få være en del av selskapets hjerte og hjerne, å bruke begge deler for å prøve å nå gjennom til omgivelsene på beste måte. Nesten som om selskapet var et menneske selv.
Så kanskje det er derfor det er så morsomt å jobbe med kommunikasjon: Til syvende og sist handler det meste av det vi gjør om mennesker. På den ene eller andre måten.
Å si at ingen dag er lik blir kanskje en liten overdrivelse. Men det er heller ikke så langt unna sannheten.
Bullshit-jobbing vil jeg i hvert fall ikke kalle det. 😎



Kommentarer