Denne saken blir perfekt for Arendalsuka!
- Salo Kommunikasjon

- 6. juli
- 2 min lesing
𝗡𝗲𝗶, 𝗮𝗻𝘁𝗮𝗴𝗲𝗹𝗶𝗴𝘃𝗶𝘀 𝗶𝗸𝗸𝗲.
Jobber du med å skape oppmerksomhet for et tema, en kommende lansering, innovasjon eller merkevarenyhet?
Da er det ofte klokt å se om du kan knytte «nyheten» til hva som rører seg i samfunnet ellers. Aktuelle trender og bevegelser som er relevante for din egen sak, kan gi mer aktualitet og dybde. Gitt at koblingen er troverdig, selvfølgelig.
Har du funnet en slik «samfunnsplanke» å ta sats fra for din PR-rigg? I disse tider er det lett å tenke at ferietid er dødtid, også for egen del, og heller legge riggen til etter sommeren, og det som rører seg da (les: Arendalsuka).
𝗗𝗮𝗴𝗲𝗻𝘀 𝗶𝗻𝗻𝘀𝗽𝗶𝗹𝗹, 𝗼𝗽𝗽𝘀𝘂𝗺𝗺𝗲𝗿𝘁, 𝗲𝗿 𝗶𝗺𝗶𝗱𝗹𝗲𝗿𝘁𝗶𝗱: 𝗜𝗸𝗸𝗲 𝘀𝗽𝗮𝗿 𝗱𝗲𝘁 𝘁𝗶𝗹 𝗔𝗿𝗲𝗻𝗱𝗮𝗹𝘀𝘂𝗸𝗮.
Selv om Arendalsuka er Norges største vannhull, og kan være nyttig for ulike deler av selskapets kommunikasjon, 𝗲𝗿 𝗱𝗲𝘁 𝗶𝗸𝗸𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗺𝗮𝘁𝗶𝘀𝗸 𝗲𝘁 𝗴𝗼𝗱𝘁 𝘁𝗶𝗱𝘀𝗽𝘂𝗻𝗸𝘁 𝗳𝗼𝗿 𝗺𝗲𝗱𝗶𝗲𝗶𝗻𝗻𝘀𝗮𝗹𝗴 𝗮𝘃 𝗱𝗶𝗻 𝘀𝗮𝗸.
Nettopp fordi det er Norges største vannhull, der «alle» treffes, hver med sin agenda.
Disse dagene – og en tid i forveien – drukner journalister i innsalg fra selskaper som vil ha fokus på nettopp sin sak. Kampen om oppmerksomheten er knallhard.
Så spør deg selv: Er det noe ved din sak som tilsier at det beste er å gjøre som «alle» andre, og legge innsalget til sensommerdagene der medienes innenriksfokus ligger i Arendal?
Hvis svaret er «nei», kan det være klokt å vurdere å bruke de roligere sommerukene som nå kommer til å gjennomføre innsalgene dine.
Disse ukene preges ofte av et roligere tempo, feriefravær og «summer interns» i en del redaksjoner. Ja, det er færre på jobb i redaksjonen, men det er også færre som kontakter dem.
Og du får større mulighet til å skape form og narrativ for saken og temaet du vil belyse.




Kommentarer