top of page

Salo Kommunikasjon gir deg alt av kommunikasjonstjenester på ett sted. Vi er et boutiquebyrå, og blir som en ekstra kollega når vi bistår din bedrift på områder som strategisk og operativ PR og kommunikasjon, design- og tekstproduksjon.

 

Under finner du eksempler på det vi kan bistå deg og din virksomhet med. Selv om ikke ditt spesifikke behov nevnes eksplisitt, er du velkommen til å ta kontakt – sjansen er stor for at vi kan hjelpe også deg.

 

Kommunikasjonsstrategi

Det din virksomhet sier og gjør bør baseres på en målrettet strategi. Vi har lang erfaring med å utarbeide kommunikasjonsstrategier og PR-planer, og kan ta deg gjennom hele prosessen: Fra analyse og research, til definisjon av situasjon, mål, målgrupper, kjernebudskap, strategiske valg, taktikk og tiltak. ​I tillegg til å sikre at planen er velfundert og strategisk, vil vårt mål også være at du sitter med en plan som er håndterlig og anvendelig – så unngår den en tilværelse i en sjelden besøkt mappe. 

PR, publisitet, mediekontakt og -håndtering

De fleste virksomheter vil fra tid til annen være i kontakt med tradisjonelle medier – noen i større grad enn andre. Der noen aktivt søker medienes oppmerksomhet, ønsker andre i større grad å unngå den. Åpenhet og sannferdighet vil alltid være viktige kriterier i møtet med ethvert medium, uavhengig av om det er en selv eller mediet som tar kontakt. Uansett hva situasjonen er for din virksomhet, kan vi hjelpe med både proaktiv og reaktiv mediehåndtering.

​Proaktivt kan vi jobbe frem de rette vinklingene på temaer og saker for publisitet, og tilrettelegge for medieinnsalg. Er du i den heldige situasjon at du har en sak som egner seg som pressemelding, har vi verktøyene for utsendelser av dette. Vi hjelper deg med å vurdere hva ved din virksomhet som kan gi grobunn for publisitet. ​Reaktivt kan vi hjelpe deg å håndtere innkommende mediehenvendelser, og fremlegging av egne budskap.

Design

Vi hjelper deg med ditt designoppdrag. Uavhengig av om du trenger en annonse, redaksjonell design, logodesign, grafiske elementer, en full visuell profil, materiell til en stand eller messe, visual merchandising – eller noe helt annet – kan vi hjelpe deg. Vi har erfaring med det aller meste, og designer for alle formater og kanaler. ​Utgangspunktet er at ingen jobber er for store, og få er for små. Vet du ikke hva du trenger, kan vi hjelpe deg med å identifisere hva som vil være mest hensiktsmessig for den gitte situasjonen til din virksomhet. 

Bærekraftskommunikasjon

Salo Kommunikasjon har svært omfattende erfaring med bærekraftskommunikasjon for store selskaper; alt fra sparring og rådgivning og oppmerksomhet om utvalgte saker, til totalproduksjon av selskapenes bærekraftsrapporter eller innholdet til deres hjemmesider.

Åpenhet og troverdighet er etablert som et selvsagt krav til de fleste virksomheter og organisasjoner på bærekraftsområdet – sammen med en forventning om at de tar på alvor oppgaven med å bidra positivt til (verdens)samfunnet. ​I en bærekraftsrapport kan din virksomhet på en effektiv måte gjøre rede for hva dere gjøre på ulike bærekraftsområder, direkte til deres interessenter. Den kan være en nyttig plattform for å skape dialog med deres interessenter, og for å skape en oversikt for selskapet selv.

 

Tekstproduksjon

Salo Kommunikasjon har svært omfattende erfaring med tekstproduksjon – alt fra produksjon av pressemeldinger til full tekstproduksjon for magasiner. Vi kan hjelpe din virksomhet med tekstproduksjon, både forarbeidet der vi finner innholdet som teksten bør dreie seg rundt, og selve skriveprosessen.

 

Redaksjonell produksjon

Vi har omfattende erfaring med redaksjonell produksjon – både innen tekst, foto, design og trykk, og både for papir og skjerm. Vi kan levere et ferdig produkt til din bedrift, bestående av både innholdsproduksjon, design og trykk (eller bare deler av dette, hvis du allerede har en fotograf, et trykkeri eller en annen delleverandør du er fornøyd med). 

​I vår tid fokuseres det stadig mer på redaksjonell produksjon for digitale flater, og dette kan være hensiktsmessig. Samtidig ser vi at noen virksomheter erfarer at papirmagasinet de produserer for medarbeidere eller kunder er etterspurt, og at målgruppen bruker lang tid på å lese dette. Et nøye gjennomtenkt redaksjonelt produkt på papir, som går hjem hos målgruppen, kan fremdeles være en god investering.

​Eksempler på hva vi kan hjelpe ditt selskap med:​

Bærekraftsrapport

Kundemagasin

Internmagasin

Årsrapport

Promobrosjyrer og -foldere.​

Merkevarerådgivning

Vårt fokus er merkevarer, vi har omfattende erfaring med å jobbe med noen av verdens og Norges største merkevarer. Vi kan bistå din merkevare med strategisk rådgivning, analyse, løpende sparring, og andre tjenester, enten du er i startfasen med å etablere din merkevare på det norske markedet, eller du ser behovet for å reposisjonere eller forsterke din allerede etablerte merkevare.

​​

Internkommunikasjon

For at en virksomhet skal ha suksess er det viktig at flest mulig av dem som er på innsiden føler eierskap og motivasjon til selskapet eller organisasjonen de er en del av. Dette gjelder både for den generelle måloppnåelse, men også for endringsprosesser. De interne interessentene vil nesten alltid være blant virksomhetens aller viktigste målgrupper, enten man ser det som kun én målgruppe av medarbeidere, eller man fragmenterer den ytterligere etter organisasjonskartet.

​Vi har jobbet mye med internkommunikasjon, og også ledet internkommunikasjonsarbeidet i forbindelse med omstillinger og endringer i store virksomheter. Vi kan hjelpe deg med å legge en plan for internkommunikasjon, og med å se hva som vil være nødvendig å gjennomføre av kommunikasjonstiltak mot de(n) viktige intern(e) målgruppen(e), avhengig av situasjon og definerte mål. 


 

bottom of page