Oppdrag
Design, produksjon, brand development, PR
Klient
År
2016 – 2025


Merkevarebyrået Salo Kommunikasjon lanserte i 2016 motemerkevaren HVRMNNSN. Lanseringen fant sted gjennom det første produktet - HVRMNNSN tote bag; en oversized totebag som er håndsydd i Sverige i økologisk skinn, som også er sporbart, kortreist og vegetabilsk garvet.
Merkevaren trekker på tydelige konnotasjoner til skandinavisk design. Den har en klar premium profil, med lær og utførelse fra Tärnsjö Garveri, som også har levert til Louis Vuitton og Hèrmes. I tillegg utgjør fokuset på bærekraft en annen viktig pilar for merkevarebyggingen - både i forhold til nøye utvalgte og sertifisert økologiske, sporbare huder, og sikkerhet for gode, skandinaviske arbeidsforhold under produksjon.
Første lansering av merkevaren og vesken ble gjort som en klassisk PR-kampanje med innsalg og pressemelding, både i Skandinavia og globalt. Lanseringaktivitetene førte til en rekke oppslag og henvendelser fra internasjonale medier.

True Luxury
HVRMNNSN is a Norwegian design brand rooted in Nordic nature and minimalism.
We create timeless leather bags crafted with care, purpose, and a strong commitment to sustainability.
At HVRMNNSN, we believe that true luxury lies in longevity, authenticity, and a transparent origin.

