Lansering av samarbeidsavtale
Kommunikasjonsbistand ved lansering av avtalen mellom alpinlandslaget og
Coca-Cola
Oppdrag
PR
Klient
Coca-Cola
År
2017

Coca-Cola har vært offisiell samarbeidspartner for de Olympiske Leker siden 1928, og i høst kunne merkevaren fortelle at den nå slutter rekkene bak det norske alpinlandslaget. Salo Kommunikasjon fikk gleden av å bistå med kommunikasjonsplanlegging for lanseringen av samarbeidet. Det er de mange sukkerfrie drikkene til Coca-Cola som først og fremst frontes gjennom samarbeidet.
I den anledning kunne Karen Huffman, Country Director i Coca-Cola Norge, fortelle følgende da nyheten ble sluppet:
– Den sukkerfrie trenden er sterk, en utvikling vi i høyeste grad støtter. Alle de nye drikkene vi lanserte i september er sukkerfrie, og i dag har nesten halvparten av drikkene våre lite eller ikke noe sukker. Det er disse drikkene som blir fokus for samarbeidet. Vi har satt tøffe mål på sukkerkutt de neste årene, og jobber hardt for å nå disse – dette samarbeidet blir en inspirasjon i den sammenhengen.